Sajnos megint egy emlékkoncert...

Október 2-án meghalt Őzike. Ezen az estén pedig, az Ugatha Christie és a Vidámpark zenészei és vendég énekesek, barátok vonulnak fel, hogy felidézzék a Vidámpark korszakait. Jönnek a testvér zenekarok is. A belépő adomány, amelyet teljes egészében Őz Zsolt temetésének költségeire fordítunk.

A fellépők:
- UGATHA CHRISTIE
- VIDÁMPARK (a zenekar 4 formációja!)




Énekesek (A lista folyamatosan bővül): Bródy János,Leskovics Gábor "Lecsó", Vécsi Tibor, Bertók Tibor, Víg Mihály, Müller Péter Sziámi, Szabó Balázs Zalán, Keleti András, Maróti Dániel, Borovitz Tamás, Bárdos Deák Ági, Gyáni Levente, Nagy Balázs Krisztián, Sepsik Bence

További fellépők: Stukker, Flash!, Kézi Chopin, Hippikiller, Guess!, Gerencsér Károly Bodriszatva

Adomány jegy: 1000 Ft (több is váltható)
Az évek óta betegeskedő Őz Zsolt haláláról zenekara, a Vidámpark adott hírt Facebook-oldalán. Őz Zsolt 1988-ban alapította meg az underground körökben ma már legendás Ugatha Christie zenekart, majd három évvel később a Vidámparkot, amellyel több-kevesebb megszakítással egészen haláláig zenélt. Utolsó koncertje idén júliusban volt az A38 hajón.
A Vidámparkkal hosszú éveken át állandó fellépő volt a Sziget fesztiválon, összesen négy stúdióalbumot készítettek, Őz 1993-ban Macskajáték címmel szólóanyagot is megjelentetett. 2004-ben kiadott könyvében, a Rakenrollban csepeli fiatalkoráról írt. Az Index szerdai cikke szerint a csepeli Csillagtelep világáról készült riportot írni a hírportálnak.



Zenei témájú írásai a Wantedben, a Wan2-ban, a Magyar Narancsban, a Népszabadságban is megjelentek. Alkoholfüggősége számos más betegséggel együtt régóta jelen volt az életében.
Egy Magyar Narancs - interjúban megemlítette, a pszichiáterek szerint az a baj vele, hogy a kocsmai életet szeretem. - "Magyarul, ha meglátok egy kocsmát, bemegyek!" - mondta a Mancsnak. -  "A csípőműtét után nagyon lefogytam, egyáltalán nem ittam, és nagyon keményen dolgoztam rajta, hogy formába kerüljek: gyógytorna, felszedni pár kilót. De amikor éreztem, hogy már van bennem annyi erő, hogy lemenjek a kocsmába, le is mentem. Annyi hozománya volt az egésznek, hogy közben megírtam a regényemet. Utánérzés volt az egész. Akkoriban olyan íróktól voltam elszállva, mint Hajnóczy vagy Hamvas Béla, csupán azt nem tudtam, hogy miről kellene írnom nekem. De azért megírtam. Mindegyik fejezethez raktam ajánlást egy-egy számból. Nem kötődnek a történethez, legfeljebb hangulatában egyezik a két szöveg. Nem pesszimista, nem is optimista, inkább melankolikus."
Mesélte, hogy bármi baja volt az életben, elővette a gitárt, és belenyomott mindent, amíg nem érezte, hogy már rendben van. Mentek közben a sörök, a doboz cigaretták, de a rakenroll nélkül már tényleg vége lett volna, miként fogalmazott. - Ebben az országban mindenki, aki rakenrollt csinál, ráfizet anyagilag meg fizikálisan is - tette hozzá. - De nekem ez nem nagy ár. Nagyon szeretem az életet meg a piát, most például ezt a beszélgetést is, szóval nem meghalni akarok, csak ez van. Meghalni is késő már nekem, azt huszonnyolc évesen kellett volna, amikor sikeres volt a zenekar. De írni biztosan fogok. Már megvan a regény folytatása: Hogyan vásárolta vissza Csepel a világot Istentől.

Őz Zsolt negyvennégy éves volt.

Nincsenek megjegyzések: