Volt pofánk rákérdezni - Az "eredeti csináld magad mozgalom" The D.I.Y. módra

A 19 éves múlttal rendelkező és nemrég erőteljes vérfrissítésen átesett The D.I.Y. zenekar neve gondolom sokaknak ismerősen cseng. A csapat teljes gázzal esett neki a közös munkának, amelynek első kézzelfogható eredménye a "Dúdolok egy dalt" című EP, amely ugyan csak egy új dalt tartalmaz, de reméljük hamarosan felbukkan a többi szerzemény is. Debütáló koncertjükre a 36 órás fesztiválon péntek este kerül sor, ahová minden érdeklődőt kellemes talpalávalóval várnak. A kérdésekre a banda 3/4-e, azaz Kero, Kizso és Matyi válaszolt.

Kolera: Akik esetleg nem ismerik a zenekar történetét, azoknak mesélj valamit a korai időkről nagy vonalakban.

Kizso: 1996-ban alakult a banda. Eleinte otthon, Ercsiben zajongtunk, majd mikor az ottani művelődési házból száműztek minket, áttettük Pestre a székhelyünket és szinte az első demó megjelenése után koncertezni kezdtünk. Jöttek sorban a koncertek, a demók, ep.-ék, majd a lemez is, ami egyébként szépen fogyott. A 90'-es évek végére egész szép közönséget gyűjtögettünk magunk köré, de addigra kikezdett minket is a tagcserékkel járó belső feszültség is. A kétezres években szétszéledtünk, és mindenki csinálta a dolgát. Én Shitpump-oztam a többiek ezt azt csináltak, mindig zenéltünk külön külön is, de soha nem jelentettük be a zenekar feloszlását. 2005-ben megpróbáltunk ismét életet lehelni a bandába, de csak egy, másfél évig koncertezgettünk itt - ott, semmi érdemleges nem történt, ezért ismét leálltunk. Addigra trió felállássá fogyott a csapat. Így aktivizáltuk magunkat 2011-ben is, ami egy országos koncertkörutat, egy tripla válogatáslemezt, eredményezett. Így "ünnepeltük" a zenekar tizenöt éves fennállását. Ez a trió szétszéledt, ezután a Shitpump és DTG tagokból összeállt, speciális felállás adott pár koncertet, meg egy koncertlemezt. Jelenleg egy új tagsággal, új lemezzel indulunk neki a világnak, hogy ebből mi sül ki, az még a jövő titka...

Kolera: Te maradtál az egyetlen alapítótag, hogyan szedted össze a tagokat? Régóta nézegetted már milyen emberek jöhetnének szóba?

Kizso: Nem. Ez egy folyamat volt a hónapok alatt. Ugye amikor a 2011-es Kox, Csányi féle felállás egy kicsit leállt 2012-ben, és a további kérdéseimre a tagok felé sem kaptam arról választ, hogy mit kezdünk magunkkal, akkor ezen elgondolkodtam egy picit. A Csányi Petya mindig azzal mókázott, hogy én vagyok most a D.I.Y. zenekar. Aztán ugye 2012 végén előjöttünk a Shitpump / DTG tagos a speciális felállással, akkor ugye voltak emberek, akik ezen komolyan besértődtek. Ment a szardobálás, stb. Majdnem bojkottálva lett a második 36- órásról a fellépésünk is. Akkor már egy kicsit idegesített a dolog, de én ilyesmivel nemigen akartam, és nem is akarok foglalkozni! Kurvára szarom le az ilyen vergődést, szarakodást. Akkor sem érdekelt nagyon, most meg pláne nem... Csak a zene, a zenélés a fontos. A Kero az tök véletlen eset. Anno régen bebaszva valami buliban megkérdeztem a őt, hogy mi lenne, ha "beszkásítanánk" egy-két D.I.Y. dalt bónusznak valamelyik lemezükre? Kíváncsi lettem volna, hogy mondjuk hogy hangzik így a Kurvás dal, vagy az Én dalom... Azt mondta, akkor, hogy ha lesz ideje, akkor megnézhetjük valamikor. Kb. október elején rám írt, hogy akkor most mi legyen, mert ráér éppen. A Matyi más tészta. Őt én kérdeztem meg, hogy nincs kedve-e "Do It-ozni"? Lelkes arc, még a Social Experiences zenekarában segítettem ki őket basszusgitáron. Tudtam, hogy rá számíthatok. A Sikari Gabi dobolt ugye a speckó felállásban. Csak rákérdeztem, hogy folytatjuk-e? Szerencsére igent mondott. Na nem mintha a speciális felállás nem tudta volna felrántani ezeket a dalokat, de a Miki (Shitpump gitáros - a szerk.) eléggé elfoglalt volt szerintem, a Sanyi (Shitpump dobos, a speckó felállásban basszeros - a szerk.) pedig Svájcban él.



Kolera: Elég sokáig te voltál a basszeros az éneklés mellett, beleuntál a dologba?

Kizso: Nem. Soha nem tanultam meg igaziból basszerozni, csak amennyit kell. A D.I.Y. nótákat. Nálam jobb basszusgitárost bármelyik sarkon találsz, úgy hogy inkább azzal szerettem volna ebben a felállásban foglalkozni, amihez konyítok is egy kicsit, az énekkel. A Kero is meg a Matyi is énekel, vagy énekelt a saját csapataikban, úgy hogy egyenként is meg tudnak támogatni élőben erős vokálokkal. Így jónak érzem a dolgot.

Kolera: Nem szórakoztatok sokat, alighogy összeállt a csapat már itt is az első együtt felvett anyag, a 6 számos Dúdolok egy dalt EP. Milyen szempontok alapján választottátok ki a felkerülő dalokat? Hogyan zajlottak a felvételek? Mennyire vagytok elégedettek a végeredménnyel?

Kizso: Valóban nem. Amikor felállt a banda összepróbáltunk egy koncertanyagot, aztán ennyi. Mindenki meghallgatta a D.I.Y. repertoárt, kitalálta, hogy miket szeretne játszani, lehozta a próbára az ötleteit, megnéztük, és ha feküdtek a dolgok, akkor össze is próbáltuk a dalokat. Szerencsére 2011 óta nem nagyon hanyagoltuk el a zenekar kedvelőit lemez anyagokkal, de több volt az archív, illetve koncert felvétel és ezért időszerű volt egy rendes stúdióanyag is. Összeválogathattunk volna egy 10-15 dalos rendes albumnyi dalmennyiséget is, de azt nem akartam. Nem akartam újravenni tonnaszámra dalokat, csak friss és aktuális, illetve kiadatlan dalokat akartam. Felesleges lett volna a már kiadott nótákkal kínlódni, mert ez a mostani felvétel nem adta volna vissza a dal akkoriban felvett hangulatát. Az ep. dalai is így kerültek kiválasztásra, a javaslatomra törekedtünk arra, hogy olyan nóták kerüljenek felvételre elsősorban, amik még nem jelentek meg sehol ilyen felvett formában, vagy teljesen új nóták. A Kero pedig kitalálta, illetve, megbeszéltük, hogy a dobsávokat mindenképpen stúdióban toljuk fel, a többivel elbohóckodhatunk a próbateremben is. Gyakorlatilag így is lett, hétvégéről hétvégére vettük fel a dalokat, ki ki a maga részét, majd a Kero csinált egy előzetes keverést, a sávokat pedig visszajuttattuk a stúdióba és ott is kapott egy mixet, illetve mastert. Nagyon jól tudod, hogy teljesen kész lemez nincs, maximum, csak abbahagyják a keverést... Ha nem szabtunk volna ki magunknak egy határidőt, akkor még a Kero mindig ott ülne a szarjai fölött, és félóránként küldözgetné az új saját verzióit! Egyszóval így is lenne mit javítani rajta, de ha nem dobjuk ki a Karanténra, meg a facebook oldalunkra, akkor még nem jelent volna meg az ep. Egyébként elégedett vagyok az egésszel, bár a Kero verziói nekem jobban bejönnek. Eddig csak pozitív kritikát kaptunk a lemezről a többi meg úgy sem érdekes... Az új daloknál, az elkövetkezőkben szerintem sokkal inkább a morcosabb dolgok jönnek elő, durvább énekkel.
Itt leginkább megmutattuk azt, hogy milyen szépen elénekelgettünk, elvokálozgattunk', meg hogy régebben ilyenek voltak az énektémáim, tehát egy kicsit "időutaznom" is kellett, hogy elő tudjam vakarni az ilyen stílusú éneklést. Engem leginkább a munkamódszer töltött el elégedettséggel. Nem kellett kapkodni, lesni az órádat, számolgatni a pénzeket, nem kellett csendben osonni, felvétel közben sörözhettél, cigizhettél, akármit csinálhattál. Kibaszott kényelmes volt így dolgozni.

Matyi: Elsődleges szempont volt, hogy újat tudjunk mutatni a közönségnek. Ez alapján egyértelmű volt, hogy leporoljuk a kiadatlan próbatermi felvételeket is, de emellett a legújabb nótánk sem maradhatott ki a repertoárból. A felvételek során Kero szakértelme igen sokat nyomott a latba. Jómagam is besegítettem, de inkább csak lelkes amatőrként majmoltam a korábban látott mozzanatokat.



Kolera: Ha jól tudom nem csak egy új nótát írtatok, mennyire vagytok termékenyek a dalszerzésben?

Kero: Szerencsére nagyon sok zenei ötlet pattan ki a fejemből, és az legyen szó, Punkie vagy D.I.Y. vagy bármilyen bandáról. Már most a Do It-ba is hoztam egy lemeznyi anyagot, és a Punkie-ba is van mit melózni, szóval lemezbe és ötletekbe nem lesz hiány, illetve igyekszünk a régi számokat is felújítani, leporolni, szerencsére Kizso is meg a többiek is vevők az ötleteimre, és kapva az alkalmon össze is rakjuk őket. Kizsónak is könnyen megy a szövegszerzés, szóval úgy néz ki a csapat egymásra talált (lekopogom).

Matyi: Van még a tarsolyban, igen. Most, hogy van egy összeszokott zenekar, nem szeretnénk láblógatással elfecsérelni az időt; adjuk a hallgatóságnak a bakancs alá valót.

Kolera: Ha már említettük az új EP-t, akkor fussunk végig gyorsan a dalokon pár mondat erejéig.

Kizso: Kurvás dal - Ez a dal még 2005 magasságában íródott, amikor az akkori basszerosunkkal Kiss Imrével, otthon nálam szarakodtunk a basszusgitáron. Pillanatok alatt összedobtuk a nótát, majd a próbán is össze lett gyorsan pakolva. Én nagyon szeretem, ezért ragaszkodtam hozzá, hogy felvegyük. 
Az én dalom - Ez volt talán az legelső nóta, amit megírtunk a Kox-al még a Ray Danger nevű zenekarunkban. Persze nem ilyen volt, sokkal szarabb. Sokáig a fiókban pihent, majd később a D.I.Y.-al ezt is durván 2005 körül vettük elő és játszottuk, de a 2011-es felállással is rendszeres koncertnóta volt. Ezt a gyors, ska betétes, verziót már a Sikáékkal kreáltuk. 
Forrjon fel - Már szerepelt a 99-es "...mi az a punk?!" ep.-én, csak ott egy lassabb verzióban. Időnként a Koxékkal is begyorsítottuk, de igaziból a speciális felállás tolta ilyen gyorsan. Így maradt és felvettük, én még plusz bele vokáloztam azt, amit később élőben az eredeti verzióval nyomattunk... Politikus bácsi. Ez olyan dal, ami lemaradt a 99-es ep.-ről.Tökös rock n' roll nóta, nem is értem, hogy miért nem került eddig elő??? Most kihasználtuk a lehetőségeket. 
Utolsó éjszaka - A legfrissebb D.I.Y. dal. A Keró átküldte az ötleteit én meg belehallgattam, azonnal jött rá a refrén, majd a refrén köré megírtam a szöveget is. Semmi különös, csak az apuka bekattan és kiírtja a családot. Nap mint nap látod a tévében, vagy olvasod főcímként az újságok elején... Túllőttem magam - Szintén egy fiókban ragadt 99-es dal. Kicsit frissítettem a szövegen, megtámogattuk vokálokkal és ez lett belőle. Szerintem fasza kis piázós, elszállós dal lett. A Sika még akart a refrénbe a dal végére dorombot nyomni, de az már lemaradt, későn jutott eszébe. Mindenesetre amikor a Matyiék vokálozták fel a dalt sírtam a röhögéstől felvétel közben. Teljesen beteg fillingje volt először.



Matyi: Kurvás dal - Örökzöld. Egy groteszk önirónia súlyos, mégis korántsem lomha zenei körítéssel, így kiküszöbölve a nyomottság érzetét. 
Én dalom - Ez a szám a legközvetlenebb nyitás a közönség felé. A hallgatóságban valószínűleg már mindenki volt abban az állapotban, hogy úgy érezte, kirí a járókelők szürke áradatából. Ez a szám valójában mindenki dala. 
Forrjon fel - A legnyíltabb kitörés mind szöveg szempontjából, mind zeneileg; őszinte tombolás. Politikus bácsi - Természetesen a provokáció nem maradhat el, hiszen e nélkül hogyan lehetnénk hűek önmagunkhoz? 
Utolsó éjszaka - Legújabb slágerünk. És személyes véleményem szerint a "sláger" kifejezés nem túlzás, hiszen kifejezetten fülbemászóra sikeredett. 
Túllőttem magam - A Politikus bácsival együtt került elő a régi dallamok közül. A nihil élet himnusza.

Kolera: Nyilván minden zenész a legfrissebb lemezét tartja a legjobbnak, minden elfogultságot félretéve hová teszed ezt az anyagot a régi kiadványokhoz viszonyítva?

Kizso: Egyenes folytatása a "...mi az a punk?!" lemeznek. Természetesen vannak friss aktuálisabb dalok is sőt egy új nóta is, de van olyan is amit azért is vettünk fel most, mert arról a lemezről maradt le. Így elvarrásra kerültek ezek a szálak is. Egyébként a zenéjét tekintve a legvidámabb, legpozitívabb Do It lemez született. Vagy legalább is nekem ilyen érzésem van tőle.

Kolera: Mindegyikőtöknek van másik zenekara is a The D.I.Y. mellett, de ha jól sejtem nem egy mellékprojektnek szánjátok a bandát.

Kizso: Nem. Ez most egy rendes zenekarrá lett. A stúdiózás összekovácsolta a brigádot. Jó móka volt így a lemezkészítés, szerintem legközelebb is így fogjuk felvenni az új lemezanyagot, ha eljutunk oda.

Kero: Részemről, igen is komolyan akarom csinálni, hiszen azért vágtam bele. Nem szeretem a komolytalan dolgokat, hiszen ez nem munka nem egy meló, egy kötelesség. Ha csináljuk, csináljuk jól, és szerencsére Kizso és a többiek is Így gondolják. Aztán ha nem lesz semmi belőle, akkor annak úgy kellett lennie, de hát már egy lemezt ki is adtunk szóval. Valami már lett...

Matyi: Szeretjük, amit csinálunk. Ez ugyanúgy igaz a The D.I.Y-ra, mint a többi zenekarainkra. Amit szeret az ember, annak kapcsán természetes, hogy arra törekszik, minél több időt tudjon rá fordítani. Az összes szóbanforgó együttesben megvan az a zenei potenciál, amit érdemes vinni előre, amíg megvan a lendülete.



Kolera: Manapság egyre terjed ez a módi és én személy szerint örülök is neki, hogy egy-egy zenész több zenekarban is kipróbálja magát, hirtelen fel sem tudnám sorolni őket, olyan sokan vannak. Túlcsorduló kreativitás vagy sok szabadidő vagy csak egyszerűen a változatosság gyönyörködtet? Mi lehet az oka általában és mi nálatok?

Kizso: Is, is. Bár nálam ez időnként úgy jött ki, hogy amíg a Pumpa pihent, addig volt idő Do It-tozni, és fordítva. Gyönyörködtet a változatosság is, meg időnként arra is szükségem van, hogy énekeljek is a mikrofonba, ne csak kiabáljak. Mellesleg vannak olyan szövegeim, amik nem valóak a Shitpump-ba.

Matyi: Zeneileg én "mindenevő" vagyok. Ez igaz arra, amit hallgatok meg arra, amit játszom. Első zenekarommal (Moo Juice) még a swing, blues és jazz elemeit kutyulgattuk. Később a Social Experiencesben már a punkhoz kapcsolódó ritmusokra alapoztunk (ska, oi, hc, punk-rock). A Söralátétben (ahol a The D.I.Y. mellett basszerozom) talán néhány metálosabb dallamvonulat hallható ki. A The D.I.Y. ezek után/mellett a dallamos punk és a kemény rock 'n' roll élvezetét nyújtja.

Kero: Amikor engem Kizso felkért, akkor először napoltuk a dolgot, aztán én kerestem meg, hogy mi a szitu, most időben nekem bele férne a dolog. A kérdésbe már szinte a válaszok is benne vannak. Egyrészt a kreativitás, ami esetleg részemről a Punkie-ba nem fér bele az ide beleférhet, illetve a változatosság, hogy ki próbáljam magam máshol is. És észrevettem, hogy ez által a másik zenekarba is még jobban kinyílt a tudatom, és merek ötletelni amibe, amúgy sincs hiány. Meg természetesen rengeteget fejlődök, és zenélek, zenélek, zenélek……

Kolera: Hogyan látod mai szemmel, vagy inkább füllel a korai Do It anyagokat, főképp a Még élek demóra gondolok. Elképzelhető, hogy pár dal innen vagy a későbbi dalok közül felbukkan még? újra felvéve?

Kizso: Az akkori korszaknak és tudásunknak megfelelően szólt minden anyagunk. Most élőben egy-két dal inkább feltuningoltnak hat. Nem tudom, hogy lesz-e a Még élekről dal... Nem beszéltünk ilyesmikről. A koncertrepertoár a későbbi érából a "Szép Dolgok" és a "...mi az a punk?!" korszakból, meg természetesen az új ep. dalaiból áll.



Kolera: A zenekar lassan a 20 év felé közeleg, találkozol olyan emberekkel, akik az elején is ott voltak már a banda koncertjein, vagy már mind fotelpunkok és csak távolból követnek, vagy még úgyse.

Kizso: Időnként találkozom, főleg a legnépszerűbb közösségi portálon botlok beléjük, vagy ők belém. Még csak nem is fotelpunkok, már vagy tisztes családapák, vagy a melóban meggörnyedt arcok. Fingjuk nincs 99%-uknak, hogy most mi, is és hogy is áll a punk... Általában azt szokták mondani, hogy ők már "kinőtték a punkot".
Hát én nem tudom, szerintem egy életformát nem lehet teljesen levetkőzni, az önkifejezés formáját pedig nem lehet csak úgy eldobni magadtól. Én legalább is így érzem.

Kolera: A legismertebb dalotok a "Vidéki punk" című nóta, rengeteg olyan ember is ismeri, akik sokszor nem is tudják, hogy ez egy The D.I.Y. szám, azt pedig még kevesebben, hogy ez egy feldolgozás. Valahol olvastam, hogy egy időben nem nagyon szerettétek játszani.

Kizso: Ezt most sem szeretem játszani, de a Keroék elővették, tehát lesz a bulikon. Eleinte legalább is. Remélem az új ep. dalai között is találnak a népek ekkora "közönségkedvencet" maguknak, aztán kihagyhatjuk a repertoárból, szépen, lassan, csendesen...

Kolera: Mennyire lesztek aktívak koncertezés terén? Nagyobb bulikra koncentráltok, vagy ami épp adódik? Lesz olyan, hogy a másik zenekaraitokkal együtt léptek fel?

Matyi: Célunk, hogy aktívak legyünk. Persze, praktikus lehet, hogy a másik zenekarainkkal megyünk adott fellépésre, de nem erre alapozunk első sorban. Szeretnénk minél több helyre eljutni - belföldön és külföldön egyaránt.

Kizso: Szerintem amennyire a lehetőségek engedik, ez pedig tökmindegy, hogy nagyobb, vagy kisebb buli. Bőven az is belefér, hogy a másik zenekaraink is ott legyenek. Annyi a lényeg, hogy azért a nullára jöjjünk ki. Reméljük sok sok helyre sikerül majd eljuttatni a zenénket ezzel a felállással!

Kolera: Rengeteg zenekar van mostanság és sorban alakulnak az újak. Viszont a közönség száma sajnos ugyanilyen tempóban csökken. Tizenéveseket szinte alig látni, esetleg Düreres nagyobb koncerteken. Nagyon jó ötlet (Pl. 36 óra, Punkopera) és nagyon jó reklám kell ahhoz, hogy az emberek elvonszolják a seggüket egy bulira. Hogyan látjátok a mai koncerthelyzetet beleértve a klubokat és egyéb fellépőhelyeket?

Matyi: A 36 óra pogóért mindig öröm az elismerés. Ez a fesztivál is a felsoroltakból kifolyólag született. Föltettük magunknak a kérdést: mivel lehet megfogni a közönséget? De a szervezés során sajnos azzal szembesültünk, hogy a helyek nagy része vagy nem nyitott a műfajra, vagy nem hajlandó vállalni az anyagiak miatt. A közönség aktivizálása talán kisebb gond, hiszen a Nem Pop Közösséggel kisebb bulikat is csináltunk, és mindig voltak. Ami a leginkább idegölő lehet, amikor másik szervező csapat is csinál egy punk bulit ugyanarra az időpontra.

Kizso: Egyetértek azzal, amit a Matyi mond, de még a nagyobb összefogást hiányolom a színtérről. Ha a klubok, a szervezők, meg a zenekarok, akarva akaratlanul nem kasztosítanák az egész itthoni punk megmozdulást, akkor egészségesebb lenne a koncertek és a különféle helyek látogatottsága. Meg minden érdekelt embernek, zenekarnak, klubvezetőnek, szervezőnek jobban kellene reklámoznia a bulikat. Mondjuk vannak ahol ezt megteszik... Nem elég az, hogy a facebook-on csinálunk egy eseményt és szétküldözgessük jobbra balra. Nem nagyon látni már igazi koncertplakátokat, flyerek-et.
Egyébként meg helyes, hogy egyre több zenekar van! Legyen is vérfrissítés a punkon belül is!



Kolera: Akkor térjünk rá a 36 órás fesztre. Ha jól emlékszem mindannyian játszottatok mindkét eddigi fesztiválon, sőt az ötlethez és a szervezéshez is volt több-kevesebb közötök. Milyen emlékeitek vannak a koncertjeitekről és az egész fesztiválról úgy általában?


Matyi: Szinte semmi. Az első 36 órás fesztivált végigdolgoztam, így lényegébe egy hosszú napként el is szaladt az egész. Sajnos itt az alvás hiánya rányomta a bélyeget a koncertünkre (itt a Social Experiences élén zenéltem, Kizso basszerozott). Ebből tanulva a második 36 óráson már kipihenten léptem a színpadra (ugyanazzal a zenekarommal), de a szervezésből adódó kapkodást nem tudtuk levetkőzni. Ez volt a sokadik, de egyben utolsó alkalom is, hogy kijelentettem: nem szeretnék olyan koncerten föllépni, ahol szervező vagyok. Aki kíváncsi a zenénkre, megérdemli a színvonalas műsort - ebből nem lehet engedni.

Kizso: Csak pozitív, bár én tavaly azért alaposan lealjasodtam... Ez az idén nem fordulhat elő, sőt egy bulinkon sem. Nem is volt rá példa, hogy azóta így álltunk fel színpadra, a Sanyi búcsúsztató buliját leszámítva, de mondjuk az a próbatermünkben zajlott... Rendes bulikon már én személy szerint nagyon figyelek az ilyesmire! Szerintem senki nem kíváncsi a részeg hőbörgésemre a színpadon! Maga a buli jó kis kezdeményezés. Afféle underground összeröffenés. Nagyjából képet kap arról az az ember, ha ellátogat a fesztiválra, hogy miféle zenekarok is vannak igaziból a punk, vagy a kicsit keményebb vonalú undergroundban. Mer' ugye máshol a bulikon csak a sláger, vagy a pénzszerzés szempontjából gazdaságosabb punk zenekarokat találod... Ezeket, vagy ezek a bandák, akik itt felléphetnek a fesztiválon, azokat nagy többségben, máshová nem is nagyon hívják. Komolyabb bulikra semmiféle esélyük nincs bekerülni néhány kivételtől eltekintve. Itt mindenki kap lehetőséget zenei tudástól és a punkon belüli irányvonalaktól függetlenül is! Szóval ezer százalékban kellenek az efféle megmozdulások is.

Kolera: Az újévben milyen történések várhatóak a zenekar háza tájáról és kb. mit várhatunk tőletek a 36 óra feszten, tudjátok-e már nagyjából, hogy milyen dalok lesznek a programban játszotok-e új számokat?

Kizso: Nos a koncertprogram az már meg van. Jó kis buli lesz úgy tűnik, olyan dalokkal amiket már régen nem, vagy egyáltalán nem játszottunk az elmúlt években. Mivel ez a "Dúdolok egy dalt" ep. lemezbemutató koncertje is lesz egyben, így a kiadott dalok mindenképpen felcsendülnek, egy "best of" The D.I.Y. program keretein belül. Szeretnénk felvenni ezt a bulit is, és közkinccsé tenni a későbbiekben, mind képileg és hangilag is egyaránt.
Másrészről szerintem nem fogjuk új dalok, új lemez nélkül hagyni a zenekar kedvelőit sem. De ezekről majd később, nem akarok ennyire előre szaladni az időben...

Matyi: Mindent a maga idejében! Természetesen aktívak leszünk. A 36 órásra a koncertműsort folyamatosan próbáljuk, szóval tessék a bakancsot/hózentrógert fölkötni!

Kolera: Várjuk és köszönjük az interjút!
(campos)


The D.I.Y. facebook
The D.I.Y. blog
The D.I.Y. videócsatorna
Ahonnan az új lemezt le is tölthetitek

Nincsenek megjegyzések: